Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
  • Battery replacement master thread - please do not create a new thread.

Het luik sluit niet. (Probleem opgelost!)

20K views 31 replies 20 participants last post by  arruda_j  
#1 · (Edited)
Ik ging vandaag wat rommel naar de recycling brengen en toen ik probeerde de achterklep te sluiten, sloot deze niet. Geprobeerd te duwen en te slaan, auto op slot en van het slot, lopend en niet lopend, sleutelhanger in de buurt en weg, deur open en dicht, rommel in en uit de kofferbak geladen.

#5 ·
Kijk of de vergrendeling in de juiste positie staat om in de houder te gaan.
heb zelfs een schroevendraaier gebruikt om hem in de gesloten positie te duwen - waar hij niet vergrendelde.
Staat de vergrendeling weer in de open positie? Zo ja, en niets voorkomt dat de achterklep helemaal sluit, dan zou de vergrendeling moeten aangrijpen.

#10 · (Edited)
Ik ging vandaag wat rommel naar de recycling brengen

Heeft iemand ideeën of dansmoves om het te laten werken? De auto is relatief nieuw en ik durf te wedden dat de achterklep in zijn leven niet meer dan 10 of 15 keer is gebruikt.
Geen goede daad blijft ongestraft.

Je kunt dit proberen. Het zal waarschijnlijk de vergrendeling niet repareren, maar het zal de frustratie verlichten die je voelt omdat de stomme achterklep niet goed sluit.

#11 ·
Hmmm. Ik heb naar mijn EUV gekeken en het lijkt erop dat, als er iets vastzat, het gemakkelijk te zien zou zijn. De mijne vergrendelt heel gemakkelijk met een schroevendraaier en ontgrendelt met de schakelaar onder de lip van de achterklep. Er is een klein vierkant toegangsklepje van 1 inch direct boven de vergrendeling. Maar voor zover ik kon zien, zitten er geen bewegende delen in. Ik sta net zo perplex als jij.

#12 ·
Ik ging vandaag wat rommel naar de recycling brengen en toen ik probeerde de achterklep te sluiten, sloot deze niet. Geprobeerd te duwen en te slaan, auto vergrendeld en ontgrendeld, lopend en niet lopend, sleutelhanger in de buurt en weg, deur open en dicht, rommel in en uit de kofferbak geladen.

Hier op het forum gezocht en geen definitieve antwoorden gevonden. Heeft iemand ideeën of danspasjes om het aan de praat te krijgen? De auto is relatief nieuw en ik durf te wedden dat de achterklep in zijn leven niet meer dan 10 of 15 keer is gebruikt.
Dit is mij en mijn familie tientallen keren overkomen... De oplossing is elke keer een heel harde sluiting (hard dicht slaan), het probleem verdwijnt maandenlang.
Ik hoop dat dit helpt.

#13 · (Edited)
Uit uw beschrijving zou ik zeggen dat u een vastzittende solenoĂŻde hebt. Dit zou voorkomen dat de vergrendeling vasthoudt wanneer deze over het midden op de vergrendelingsstang gaat. Wanneer u de vergrendeling met een schroevendraaier duwt en deze niet in de gesloten positie blijft, betekent dit dat de plunjer om de vergrendeling te openen zich niet heeft teruggetrokken.

Bewerken. Om dit te testen, gebruikt u de ontgrendelingsschakelaar zoals wanneer u de achterklep opent. Er zouden twee "dofs" moeten zijn, één wanneer de solenoïde wordt geactiveerd en de tweede wanneer deze terugkeert.

#15 ·
Uit je beschrijving zou ik zeggen dat je een vastzittende solenoĂŻde hebt.
Probleem opgelost! Ik geloof dat het, zoals je zegt, een vastzittende solenoĂŻde was - of misschien gewoon een vastzittende schakelaar. Ik kreeg je bericht pas toen ik net binnenkwam om te zeggen dat het "gerepareerd" was.

Ik onderzocht de schakelaar die je indrukt om de achterklep te openen en merkte dat deze ongeveer 2 tot 2,5 inch lang is. Ik was benieuwd of deze één of meer contacten over de lengte had. Ik werkte me er met mijn duim langs en hoorde in de buurt van het ene uiteinde een klik toen ik hem indrukte. Of het nu de schakelaar of een solenoïde was, hij werkt nu!

#23 ·
2023 Bolt EV met minder dan 5k mijl meldt zich. Had dit probleem vandaag bij het inladen van boodschappen. Geen rommel in de vergrendeling, de auto is toch te nieuw.

Liep ernaartoe, drukte op de knop om de kofferbak te openen op de achterklep. Mogelijk twee keer, ik heb het al eerder twee keer moeten doen omdat de sleutelhanger niet altijd werkt.
Boodschappen ingeladen, de achterklep gesloten, maar voelde niet het "zachte" gevoel van het sluiten van de deur. Dacht dat het gewoon meer kracht nodig had, dus probeerde het harder dicht te slaan, niets. Nog harder, niets. Hield het gesloten en ging toen de auto starten, geen fouten of waarschuwingen, alleen de rode markering voor de open kofferbak op het dashboard. Ging terug naar de achterklep, opende hem. Dacht de kofferbakknop in te drukken, zag de vergrendeling op de achterklep. Achterklep gesloten en het voelde eindelijk "zacht" aan. Deur open gewist van het dashboard.

Ik merkte veel vet op de haak van de vergrendeling op de auto, weet niet of dat opmerkelijk is.

Irriterend probleem. Hopelijk komt het niet terug. Het is in ieder geval een makkelijke oplossing. Zal een update geven als het wel terugkomt.

#24 ·
2023 EUV … Ik had dit probleem vanochtend. De achterklep gesloten, sloot niet. Heb het nog een paar keer geprobeerd en merkte dat de afdekking van de laadruimte niet helemaal naar beneden was geduwd. Ik dacht dat dat het blokkeerde, dus ik duwde het en probeerde het nog een paar keer te sluiten. Ik las deze thread en probeerde de knop op de achterklep te "masseren". Niets werkte voor mij. Ik laat het maandagochtend controleren.

#30 ·
Dit is me vandaag overkomen tijdens een kampeertrip. Veel kampeerspullen achterin, maar duidelijk niets in de weg. Het voorkomt dat je de auto volledig kunt vergrendelen.

Thuisgekomen, alles eruit gehaald en toen werkte het. Dacht dat er misschien een sensor geblokkeerd was die het functioneren verhinderde, maar toen zag ik deze thread. Ik heb niets aan de ontgrendelingsknop gedaan om het te repareren, maar misschien heeft het starten van de auto een vastzittende vergrendelingsmagneet opgelost?

#31 ·
Had dit vandaag nog op een kampeertrip. Veel kampeerspullen achterin, maar duidelijk niets in de weg. Het voorkomt dat je de auto volledig op slot kunt doen.

Thuisgekomen, alles eruit gehaald en toen werkte het. Dacht dat er misschien een sensor geblokkeerd was die het werkte, maar toen zag ik deze thread. Ik heb niets gedaan aan de ontgrendelingsknop om het op te lossen, maar misschien heeft het starten van de auto een vastzittende vergrendelingssolenoĂŻde vrijgemaakt?
Dit is mij ook overkomen. Ik drukte op het sensorpaneel en toen leek het zichzelf te resetten.