Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
  • Battery replacement master thread - please do not create a new thread.
41 - 60 of 107 Posts
Discussion starter · #41 ·
Ik waardeer de inbreng van iedereen oprecht. Er is altijd meer te leren, en ik twijfel er niet aan dat veel mensen hier meer kennis en ervaring hebben dan ik.

Ik ben echter geen complete beginner met elektriciteit, want ik heb mijn hele (zij het kleine) huis opnieuw bedraad, een paar Tesla-opladers voor vrienden geïnstalleerd, enz. - allemaal met vergunningen.

Merk ook op dat mijn oorspronkelijke bericht vroeg of de neutralen moesten worden aangesloten op de aansluitingen naast de aardingsschroef of dat ze met een draadmoer moesten worden verbonden. Natuurlijk begreep ik dat ze aangesloten moesten worden.

Het installeren van een 14-50 in een korte lengte PVC-buis is niet alleen eenvoudig, maar ook gemakkelijk voor een inspecteur om te controleren of het correct is gedaan. Het enige deel van de run dat de inspecteur niet kan zien, is de bedrading in de buis - alle verbindingen zijn duidelijk zichtbaar.

Daarom heb ik er vertrouwen in dat ik het zelf kan doen. Bedankt allemaal.

Aan de andere kant is het stellen van vragen en het doen van onderzoek de manier waarop iemand leert om dingen te doen. Ik heb in mijn leven nog nooit een timmerman, elektricien, loodgieter, motorfietsmonteur, dakdekker, financieel planner, apparaatreparateur, gipsplaatbewerker, enz. ingehuurd. Ik leer dingen te doen en doe ze vaak beter dan de professionals omdat ik meer om de lange termijn uitkomst geef.
Ik ben het 100% met je eens. Je stelt vragen, bekijkt wat video's, haalt een boek,... zo leer je en kun je je eigen problemen aanpakken. Er lijkt een universele angst te bestaan om elektrische werkzaamheden te verrichten. Ik zit in verschillende RV-groepen en het is hetzelfde.
Ik wil mijn remmen vervangen en mijn lagers onderhouden, hoe? Bekijk wat video's, stel hier vragen,...
Ik wil mijn propaangasleidingen verlengen zodat ik mijn grill aan de achterkant van de trailer kan gebruiken en een vuurplaats kan gebruiken, hoe? Bekijk wat video's, stel hier vragen,...
Ik wil een nieuw stopcontact in mijn garage installeren voor de trailer, hoe? Wacht even... wacht even. Nee nee nee. Als je het moet vragen, ga je iedereen in je buurt vermoorden. Huur drie gecertificeerde elektriciens in om deze klus te klaren...
Een 14-50 voor een EV gebruiken is echt niet anders dan een 20A-stopcontact voor je koelkast gebruiken. De OP laat het inspecteren, dat houdt alles eerlijk.

Het probleem is dat je bij elektrische werkzaamheden die verder gaan dan het vervangen van iets bestaands (bijv. defecte lichtschakelaars, stopcontacten die te los zijn geworden), misschien niet weet wat je niet weet. Ik heb heel weinig kennis van de NEC (National Electrical Code) en wat er gedaan moet worden om aan de code te voldoen en veilig te zijn. Jammer dat veel links op https://www.chevybolt.org/threads/honeymoon-is-over.39074/page-2#post-617959 nu kapot zijn, omdat MyNissanLeaf sinds die berichten minstens een of twee keer van software is veranderd. Hopelijk kan men een idee krijgen van wat die man verkeerd deed.

Ik sta nog steeds achter mijn uitspraak daar van "Ik zou het NIET aanbevelen voor doe-het-zelvers die niet alles kunnen vertellen wat er mis is zonder dingen op te moeten zoeken." Ik ben ook nog steeds niet gekwalificeerd en ik rijd al sinds eind juli 2013 BEV's.

100% mee eens. Ik kan ook de vragen van de OP niet beantwoorden, dus nogmaals, ik ben niet gekwalificeerd. Er is te veel dat ik niet weet.
Je weet tenminste dat je het niet weet. Misschien niet altijd wat je niet weet, maar je weet dat je iets niet weet. De gevaarlijke zijn degenen die niet weten wat ze niet weten, en daar soms trots op zijn.

Echt waar? Dus wat gebeurt er als je een 120V aansluit met alleen Line en Ground... geen neutraal.
Als er geen neutraal is in uw 120 volt stopcontact, zou het 120 volt apparaat niet werken.

Als u een neutraal mist in een 14-50, of als de neutraal kapot is in uw hoofdpaneel, dan gaat het retourpad voor uw 120 volt apparaat via iets dat is aangesloten op de andere poot van het 240 volt circuit.
In een over het algemeen gebalanceerd circuit heeft uw 100 watt tv een retourpad via andere apparaten op de andere poot, omdat het in feite altijd een 240 volt circuit is. Als de belasting onevenwichtig is tussen de twee poten, staat er stroom op de neutraal in een correct circuit, daarom wilt u neutraal en aarde niet aan elkaar koppelen.
Als uw circuit geen neutraal heeft (niet alleen het stopcontact, wat u veronderstelt), is het retourpad alleen via apparaten op de andere poot van het 240 volt circuit. Als er 100 watt op de andere poot staat, is alles in orde. Als er niets is ingeschakeld op de andere poot, werkt uw tv niet, omdat deze geen neutraal retour heeft. Als er in totaal 400 watt op de andere poot staat, zou dat het kapotte neutraalpunt verder in die richting trekken. U zou 192 volt op uw tv zien en iets minder dan 48 volt op de andere apparaten. Uw tv vindt 192 volt mogelijk niet prettig.

Lichten in huis kunnen overdreven helder of gedimd lijken, of doorbranden, samen met uw tv.

Als er geen nulleider is in uw 120 volt stopcontact, zou het 120 volt apparaat niet werken.

Als u een nulleider mist in een 14-50, of als de nulleider kapot is in uw hoofdpaneel, dan loopt het retourpad voor uw 120 volt apparaat via iets dat is aangesloten op de andere poot van het 240 volt circuit.
In een over het algemeen gebalanceerd circuit heeft uw 100 watt tv een retourpad via andere apparaten op de andere poot, omdat het in feite altijd een 240 volt circuit is. Als de belasting niet in evenwicht is tussen de twee poten, staat er stroom op de nulleider in een correct circuit, daarom wilt u de nulleider en aarde niet aan elkaar verbinden.
Als uw circuit geen nulleider heeft (niet alleen het stopcontact, wat u veronderstelt), loopt het retourpad alleen via apparaten op de andere poot van het 240 volt circuit. Als er 100 watt op de andere poot staat, is alles in orde. Als er niets is ingeschakeld op de andere poot, werkt uw tv niet, omdat deze geen retourpad voor de nulleider heeft. Als er in totaal 400 watt op de andere poot staat, zou dat het kapotte nulleiderpunt verder in die richting trekken. U zou 192 volt op uw tv zien en iets minder dan 48 volt op de andere apparaten. Uw tv kan 192 volt wel of niet leuk vinden.

Lichten in het huis kunnen overdreven helder of zwak lijken, of doorbranden, samen met uw tv.
Terwijl dit voor campers een afbeelding laat zien die uitlegt wat u zei.

Discussion starter · #48 ·
Ik ben dol op pvc, maar je moet misschien ook op de afstand letten. Een 3/4" pvc kan niet zoveel bevatten als een 3/4" EMT. Gemakkelijk om op internet te zoeken hoe je ze kunt vullen met het aantal draden en dergelijke.
Mijn inzicht is dat vier #6 geleiders zijn toegestaan in 3/4" PVC, maar ik ben voor 1" gegaan - het maakt alles gemakkelijker.

Alleen een gekkenhuis zou een stopcontact zonder draden bedraden. Wanneer je een bron hebt en geen retour, nodigt dit de dood uit.
In sommige rechtsgebieden is het per code toegestaan om de nulgeleider weg te laten op een stopcontact dat alleen als EVSE is gelabeld.

Een ontbrekende nulgeleider is gevaarlijker voor apparatuur dan voor personeel. Het omvat waarschijnlijk niet meer een uitnodiging voor de dood dan een werkend 120 volt stopcontact.

In sommige rechtsgebieden is het per code toegestaan om de nulleider weg te laten op een stopcontact dat alleen voor EVSE is bestemd.

Het ontbreken van een nulleider is gevaarlijker voor apparatuur dan voor personen. Het houdt waarschijnlijk niet meer een uitnodiging tot de dood in dan een werkend 120 volt stopcontact.
Ik denk dat het punt is dat als je een scheiding voor een stopcontact wilt plaatsen, je het net zo goed direct kunt bedraden. Direct bedraad als 240v EVSE 3 draden heeft, geen nulleider.

Ik denk dat het punt is dat als je een scheiding voor een stopcontact wilt plaatsen, je het dan net zo goed direct kunt bedraden. Directe bedrading van 240v EVSE is 3 draden, geen neutrale draad.
OP verklaarde dat ze de EVSE af en toe mee willen nemen naar een werklocatie. Directe bedrading is geen optie.

Discussion starter · #57 ·
Weet niet zeker waarom je een scheidingsschakelaar gebruikt.
Als je de belastingen wilt omschakelen tussen dat stopcontact en een ander item, zijn er apparaten die dat voor je doen.
De scheiding is niet in steen gebeiteld, ik sta open om er geen te gebruiken.

Het doel zou niet zijn om belastingen te schakelen. Misschien is een andere manier om ernaar te kijken, waarom er scheidingen naast HVAC-units zijn?

Eens. Het is fijn om de flexibiliteit te hebben. Ik geloof dat het code is voor HVAC, maar de stroom kan ook gemakkelijk bij het paneel worden afgesloten.
Veiligheidscode vereist dat de scheiding dicht bij de condensorunit staat... op die manier kan de technicus hem uitschakelen en blijven zien dat hij is uitgeschakeld.

41 - 60 of 107 Posts