Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
21 - 38 of 111 Posts
Ik zou veel meer onder de indruk zijn geweest als GM een paar centen had uitgegeven en een buitentemperatuurmeter in de rechterbovenhoek van de DIC had geplaatst. Je weet wel, die lege ruimte waar...niets is. Zoals het nu is, kan ik de temperatuur niet weten als ik tegelijkertijd op Google Maps ben.
Ik zou liever hebben dat sommige delen van het instrumentenpaneel leeg zijn waar iets IS. Bijvoorbeeld de voetgangersindicator. "HE! KIJK HIER BENEDEN! HAAL JE OGEN VAN DE WEG, ZODAT IK JE KAN VERTELLEN DAT IK DENK DAT ER EEN VOETGANGER VOOR JE IS DIE JE NIET MOET RAken!"

Ik moet te druk zijn geweest met het kijken naar de weg om alle dingen op te merken die de bestuurder me probeert te vertellen.

Ik gebruik meestal het onderste getal op dat deel van de meter, ongeacht wat de kleine groen/gele balk doet.

Ik geef de voorkeur aan "onder-beloven, over-presteren" boven het tegenovergestelde. Op die manier ben ik zelden teleurgesteld (of gestrand).
Ik realiseer me dat dit in 2017 GM's eerste productie BEV was, dus ze gooiden dingen tegen de muur om te zien wat bleef plakken. Zelfs toen was de marketinggimmick van drie bereiken van 'MAX', 'MEDIAN' en 'MIN' onnozel, zelfs meer dan dom. Ik bedoel, verwachtten ze dat bestuurders hun bereik zouden inschatten op basis van de huidige omstandigheden met de zekerheid dat ze genoeg zouden hebben om hun reis te maken, gebaseerd op de hogere getoonde bereiken? Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel nieuwe Bolt-eigenaren die nieuw zijn in het EV-leven gestrand zijn omdat ze er van uitgingen dat het MAX-bereik accuraat en voldoende was voor hun roadtrip.

Ik wou dat Advanced gewoon het batterijpercentage met een echt getal liet zien en mij liet rekenen. Ik vind de meter zoals hij is helemaal niet erg, want ik kan de balkjes lezen. Voor mij zijn het maximum, minimum en bereik dat wordt weergegeven bijna altijd nutteloos. Nadat ik dit heb getypt, moet ik waarschijnlijk naar de andere opties kijken, want ik gebruik de bereiksschattingen niet, dus waarom zou ik me er druk om maken?

Ik realiseer me dat dit in 2017 GM's eerste productie BEV was, dus ze gooiden dingen tegen de muur om te zien wat bleef plakken. Zelfs toen was de marketinggimmick van drie bereiken van 'MAX', 'MEDIAN' en 'MIN' onnozel, zelfs meer dan dom. Ik bedoel, verwachtten ze dat bestuurders hun bereik zouden inschatten op basis van de huidige omstandigheden met de zekerheid dat ze genoeg zouden hebben om hun reis te maken, gebaseerd op de hogere getoonde bereiken? Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel nieuwe EV-eigenaren van de Bolt gestrand zijn omdat ze er van uitgingen dat het MAX-bereik accuraat en voldoende was voor hun roadtrip.
Ik weet vrij zeker dat er nogal wat mensen het hier niet mee eens zullen zijn. Ik hoef niet vaak precies te weten hoe ver ik kan gaan, en ik gebruik ABRP meestal als ik op reis ben, maar ik denk dat vooral de laag ingeschatte schatting het middelste getal in perspectief houdt. Blijf rondhangen op enkele van de andere EV-forums en vooral Facebook en je ziet hoeveel mensen verwachten dat het middelste getal "accuraat" is.

Discussion starter · #29 ·
Maar helaas. We kunnen niet allemaal de hele tijd slim zijn. :)

Hoewel! Deze thread wees erop dat er meer informatie op de dashboarddisplays staat dan veel mensen zich realiseerden, dus het dient nog steeds een doel voor tenminste een paar mensen!
Het laat je gewoon zien dat iedereen belangrijk is! Zelfs als je soms alleen maar een waarschuwend verhaal van ellende bent of een voorbeeld om niet te volgen.

:)

Weroep er gewoon een blik op terwijl je rijdt. Het is eigenlijk nuttig.

Of in ieder geval interessant. :)
Ik heb de neiging om het onderste getal te gebruiken, op dat deel van de meter, ongeacht wat de kleine groene/gele balk doet.

Ik geef de voorkeur aan "onderbeloven, overpresteren" boven het tegenovergestelde. Op die manier ben ik zelden teleurgesteld (of gestrand).
Ik ben het er volledig mee eens, het zou echt vervelend zijn om gestrand te zijn, omdat je niet zomaar benzine kunt halen en weer op weg kunt.

Ik ben het er volledig mee eens, dat zou echt balen zijn om gestrand te zijn, aangezien je niet zomaar benzine kunt halen en weer op weg kunt.
Nou, de DCFC-situatie is vandaag de dag veel beter dan vijf jaar geleden. Maar ik vraag me af of een andere plug-in dit soort dingen doet, oftewel meerdere schattingen van de actieradius weergeeft. Ik denk dat het idee is dat een EV-rijder zijn actieradius (en laadstops) kan inschatten op basis van variabelen zoals weer, snelheid, enz. Ik heb het nog nooit op die manier gedaan, altijd het 'MIN'-getal gebruikt. De typische GOM is al erg genoeg, maar dit lijkt een marketingtruc die de GOM nog erger maakt.

Voor wat het waard is, ik denk niet dat een van GM's nieuwe Ultium BEV's drie verschillende schattingen van de actieradius heeft.

Nou, de DCFC-situatie is vandaag veel beter dan vijf jaar geleden. Maar ik vraag me af of andere plug-ins dit soort dingen doen, oftewel meerdere schattingen van de actieradius weergeven. Ik denk dat het idee is dat een EV-rijder zijn actieradius (en laadstops) kan inschatten op basis van variabelen zoals weer, snelheid, enz. Ik heb het nog nooit op die manier gedaan, altijd het 'MIN'-getal gebruikt. De typische GOM is al erg genoeg, maar dit lijkt een marketingtruc die de GOM nog erger maakt.

Voor wat het waard is, ik denk niet dat GMs nieuwe Ultium BEV's drie verschillende weergaven van de actieradius hebben.
Ik zou hopen dat ze dan erg nauwkeurig zijn. Ik vertrouw zelfs het minimum niet. Ik heb soms 1 mijl gereden en het daalde met 2.

Ik hoop dat ze dan erg nauwkeurig zijn. Ik vertrouw zelfs het minimum niet. Ik heb soms 1 mijl gereden en het daalde met 2.
Dat zijn ze niet. Er is een reden waarom ze de Guess-O-Meter worden genoemd. Maar als er maar één meter is, heb ik liever een pessimistische GOM dan een optimistische.

FWIW, de laatste keer dat ik een test las waarin EV GOM's werden vergeleken, was de Mach-E de meest nauwkeurige. Blijkbaar had Ford een algoritme ontwikkeld dat superieur was aan alle anderen door specifieke factoren te combineren om het werkelijke bereik te meten.

Vroeger had ik een 2018, daarna een 2020 Pacifica Hybrid. Interessant genoeg was de 2018 veel beter in het raden van het EV-bereik dan de 2020, die doorgaans een veel grotere fluctuatie had, soms een verschil van 10 mijl na een zeer korte periode van rijden. Ik weet niet wat de softwareprogrammeurs van Chrysler in die twee jaar hebben gedaan, maar het was naar mijn ervaring niet ten goede.

Dat zijn ze niet. Er is een reden waarom ze de Guess-O-Meter worden genoemd. Maar als er maar één meter is, zou ik een pessimistische GOM veel verkiezen boven een optimistische.
Wees voorzichtig met wat je wenst. De Equinox EV op het scherm Google Maps-routeplanning toont verwachte batterijniveaus bij laadstops en op de bestemming. Het is zo pessimistisch dat ik het nogal waardeloos vind. Ik moet een correctiefactor toepassen op de pessimistische schatting om een voorspellingsgetal te verkrijgen dat dichter bij de realiteit ligt.

Ik hoop dat ze dan erg nauwkeurig zijn. Ik vertrouw zelfs het minimum niet. Ik heb soms 1 mijl afgelegd en het daalde met 2.
Er bestaat niet zoiets als "nauwkeurig" op het bereik van een auto. Als je daar naar op zoek bent, gebruik je het verkeerd. Het is een gids gebaseerd op eerdere ritten en omstandigheden. Het is niet mogelijk dat het nauwkeurig is als het niet weet waar en hoe je de volgende keer gaat rijden. Het weet niet eens zeker hoeveel energie er momenteel in de batterij is opgeslagen.

Ik niet, maar ik denk dat mijn net 18 geworden dochter dat wel doet. Er is misschien iets op me afgegleden.
Nevermore Academy is zogenaamd voor middelbare scholieren? Veel acteurs en actrices, die middelbare scholieren spelen, zijn 22-25 jaar oud. Als ze er goed uitzien, kunnen ze wegkomen met jonger spelen. Echter, de zwarte vrouw in de show is..... 27+ jaar oud! Ik vind haar ook erg leuk. Oh, wee om weer jong te zijn.

21 - 38 of 111 Posts