Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
  • Battery replacement master thread - please do not create a new thread.

Add-on USB CD-speler

16K views 50 replies 29 participants last post by  liresong  
#1 ·
Ik vraag me af of iemand een USB CD-speler heeft toegevoegd aan een 2022 Bolt EUV. Ik ben op zoek naar de externe schijven die een enkele USB-aansluiting hebben en door het Infotainment-systeem worden herkend als een audioapparaat. Ik heb er twee geprobeerd (links hieronder). Beide zouden met veel moderne auto's moeten werken, inclusief Chevrolets, maar bij mij werkte het niet. Ze kregen prima stroom via de USB, maar het systeem wist niet dat ze aanwezig waren en ik kreeg geen geluid via de luidsprekers. In een ouder draadje werd een Gueray-speler genoemd, maar die lijken een aparte aansluiting op een Aux-poort nodig te hebben.

Als iemand van jullie succes heeft gehad, laat het me dan weten. Bedankt!

(En antwoord alsjeblieft niet om me te vertellen dat ik gewoon een flashdrive kan gebruiken, of dat cd's verouderd zijn, of dat streaming bestaat. Dat kan allemaal waar zijn, maar ik wil nog steeds mijn cd's in mijn auto afspelen.)

Mijn twee mislukkingen:

#2 ·
Het was veel gemakkelijker voor mij om mijn hele 500 cd-collectie op een 64 GB stick te downloaden en in de usb te stoppen.

#47 ·
Wat dacht je van een cd-speler met bluetooth?

Ik ga hier geen vragen stellen bij je levenskeuzes, want wie ben ik om te oordelen? Ik gebruik nog steeds een mp3-speler voor mijn audioboeken. De batterij gaat veel langer mee dan die van mijn telefoon en hij is oud genoeg om bij het synchroniseren van audioboeken uit de bibliotheek de DRM te negeren, zodat ze nooit verlopen.

Ik gebruikte mijn speler altijd op de audio-aansluiting in mijn Bolt uit 2020. Die is verwijderd in de Bolts uit 2022. Gelukkig heeft mijn speler ook bluetooth, wat werkt met slechts een beetje extra geklooi om hem met mijn EUV te verbinden.
Nee! Nee!
We gaan hier een interventie houden, want we houden van hem

Is er niet een twaalfstappenprogramma voor het gebruik van verouderde technologie? We willen niet dat hij een overdosis krijgt (overdoen - verouderde apparaten)

#6 ·
Twijfel of het zal werken. De manier waarop het systeem een usb ziet, is meer als een media-apparaat of usb-flash.
Eens. Ik denk niet dat de USB-poort in de Bolt is ontworpen om toegang te krijgen tot iets anders dan een opslagapparaat, Apple CarPlay of Android Auto. Hij heeft waarschijnlijk geen drivers voor iets anders.

#9 ·
In het audiomenu; selecteer je de juiste ingang, toch?
Op mijn '21; moet ik kiezen - XM-radio, USB1, FM-radio,
USB2, AM-radio, AUX.
Ik denk dat de '22 anders moet zijn. USB verschijnt pas in het menu nadat ik een flashdrive met muzieknummers heb geplaatst. En ik denk niet dat ik ĂĽberhaupt een AUX-ingang heb.

#10 ·
Mijn eerste aanname bij het lezen hiervan is dat deze apparaten fungeren als een USB Mass Storage-apparaat wanneer ze via USB met de auto communiceren. Het transcoderen (waarschijnlijk de verkeerde technische term) en buffert waarschijnlijk alles wat je probeert af te spelen op voorhand.

Heeft u het formaat van uw schijven gecontroleerd? Niet alle formaten zijn mogelijk compatibel.

Ik zou gewoon een grote USB-drive gebruiken, zoals anderen al hebben gezegd, minder niet-ondersteunde software die fout kan gaan.
De beschrijvingen voor de schijven suggereren dat de auto ze inderdaad zal herkennen als een USB-opslagapparaat. Ik denk niet dat ze de hele schijf bufferen, maar ze doen er een seconde over om het aantal tracks te indexeren. Dan selecteer je, speel-pauze, overslaan, etc. via de auto, net als bij elke andere audio. Het is alleen dat ik er geen kan vinden die werkt met de 22 Bolt.

#12 ·
Het is natuurlijk mogelijk dat de auto meer kan dan in de handleiding staat. Als het een vorm van Linux of QNX draait, dan heeft de kernel mogelijk ingebouwde ondersteuning.

Ik denk dat ik het zou kunnen proberen om te zien. Normaal gesproken moet de usb of een ander apparaat worden gemount en dan moet het door het bestandssysteem kunnen gaan, dan kan het de media aan de gebruiker presenteren. Dat gebeurt niet met een typische cd/dvd. Ik vermoed dat het dichter bij nul ligt, maar je weet maar nooit.

#15 ·
Ik vraag me af of iemand een USB CD-speler heeft toegevoegd aan een 2022 Bolt EUV. Ik ben op zoek naar de externe schijven die een enkele USB-aansluiting hebben en door het Infotainment-systeem worden herkend als een audioapparaat. Ik heb er twee geprobeerd (links hieronder). Beide werken zogenaamd met veel moderne auto's, waaronder Chevys, maar geen van beide werkte voor mij. Ze werden prima via de USB van stroom voorzien, maar het systeem wist niet dat ze aanwezig waren en ik kreeg geen geluid via de luidsprekers. In een ouder draadje werd een Gueray-speler genoemd, maar die lijken een aparte aansluiting op een Aux-poort nodig te hebben.

(En antwoord alsjeblieft niet om me te vertellen dat ik gewoon een flashdrive kan gebruiken, of dat cd's verouderd zijn, of dat streaming bestaat. Dat kan allemaal waar zijn, maar ik wil nog steeds mijn cd's in mijn auto afspelen.)

Mijn twee mislukkingen:
Ik dank u voor het feit dat u me liet beseffen dat de optie misschien bestaat! Ik heb tonnen cd's en een LG USB BD-speler. Zal dat de volgende keer dat ik ga rijden eens bekijken.

#16 ·
Er zijn twee eenvoudige opties.

U kunt een Bluetooth-cd-speler gebruiken, zoals deze: Amazon.com: Oplaadbare draagbare Bluetooth CD-speler, Lukasa CD-speler draagbaar, compacte muziek-cd-speler voor auto/reizen, Home Audio Boombox met stereoluidspreker en LCD-scherm, ondersteuning voor CD USB AUX-ingang, 2000mAh : Elektronica

Of, als u al een cd-speler heeft, sluit deze dan gewoon aan op een FM-zender zoals deze: Amazon.com: JETech draadloze FM-zender radiokit voor auto's voor smartphones, gebundeld met 3,5 mm audiostekker en autolader (zwart) : Elektronica

Het enige nadeel van het gebruik van een cd-speler die u al heeft, is dat deze waarschijnlijk niet oplaadbaar is en AA-batterijen nodig heeft. De Bluetooth-cd-speler hierboven is oplaadbaar, dus u kunt hem gewoon de hele tijd aangesloten laten. Merk op dat sommige beoordelingen zeggen dat het werkt met de Bluetooth-verbinding in hun auto, maar anderen zeggen dat het niet werkte met hun auto, maar het is het proberen waard. Stuur het gewoon terug als het niet werkt.

#17 ·
Er zijn twee eenvoudige opties.

U kunt een Bluetooth-cd-speler gebruiken, zoals deze: Amazon.com: Oplaadbare draagbare Bluetooth CD-speler, Lukasa CD-speler draagbaar, compacte muziek-cd-speler voor auto/reizen, Home Audio Boombox met stereoluidspreker en LCD-scherm, ondersteuning voor CD USB AUX-ingang, 2000mAh : Electronics

Of, als u al een cd-speler heeft, sluit deze dan gewoon aan op een FM-zender zoals deze: Amazon.com: JETech draadloze FM-zender radiokit voor auto's voor smartphones, bundel met 3,5 mm audiostekker en autolader (zwart) : Electronics

Het enige nadeel van het gebruik van een cd-speler die u al heeft, is dat deze waarschijnlijk niet oplaadbaar is en AA-batterijen nodig heeft. De Bluetooth-cd-speler hierboven is oplaadbaar, dus u kunt hem gewoon de hele tijd aangesloten laten. Merk op dat sommige beoordelingen zeggen dat het werkt met de Bluetooth-verbinding in hun auto, maar anderen zeggen dat het niet werkte met hun auto, maar het is het proberen waard. Stuur het gewoon terug als het niet werkt.
Audioliefhebbers opgelet: De FM-standaard moduleert alleen audiofrequenties tot 15 kHz.

Mijn oude oren kunnen het echt niet schelen, maar sommige jongeren misschien wel.

#20 ·
Bedankt voor het stellen van de vraag -- ik behoor ook tot de CD-generatie en wil een cd-speler toevoegen -- ik veroordeel nooit degenen die ouder zijn dan ik en in hun nog oudere muscle cars rijden en luisteren naar overgebleven cassettes of -- huiver -- 8-track tapes -- als ik kon, zou ik het doen -- de cd's waren gewoon ontworpen om langer mee te gaan dan tapes -- en ik haat snelle geplande veroudering

#22 ·
of -- gasp -- 8-track tapes --
Ik denk dat ik de autoradioplaten alleen in museumstukken heb gezien, maar mijn vader begon met 4-track tapedecks voordat hij overstapte op de 8-track. Je hoefde niet te aandachtig te luisteren om de kanaaloverspraak te horen!

Wat betreft het gebruik van een draagbare cd-speler, ik betwijfel of het zou werken. De USB-poort van de auto is hoogstwaarschijnlijk geprogrammeerd om te zoeken naar statisch geheugen met mediabestanden, of om te functioneren met een Android of iPhone voor het gebruik van het display van de auto (CarPlay of Android Auto). De cd-speler-circuit zal niet worden herkend als een afspeelbaar apparaat. Ik zou me ook zorgen maken over de stroom die door de USB-poort wordt geleverd en die voldoende is om een mechanische motor van stroom te voorzien.

#24 ·
Kan niet.helpen.het

Image
Wow, over afgeleid rijden gesproken. Stopt ze daar een 45 in? Moet je je dus voor elk nummer omkleden? Ik durf te wedden dat ze ook geen veiligheidsgordel draagt. Ik vraag me af of het asbakje zich boven de platenspeler bevindt?

De dingen zijn vandaag de dag zoveel beter dan "de goede oude tijd".

#25 ·
Mijn zoektocht gaat verder. Ik zag een YouTube-video waarin een LG SP80NB80 werd aanbevolen, een optische USB-drive voor computers met een "tv-modus" die een USB-flashdrive moet nabootsen. Werkte in een oudere Bolt, maar ik kan bevestigen dat het niet werkt in de 2022 EUV. Ik overweeg een Bluetooth cd-drive, maar bij veel moet je ze opnieuw koppelen telkens als je ze aanzet. Ik ben ook benieuwd of de auto de telefoon en de speler tegelijkertijd aankan. Helaas. Deze drives lijken in zoveel andere auto's te werken, maar de nieuwere Bolt is koppig.

#26 ·
Ik ben ook benieuwd of de auto de telefoon en de speler tegelijkertijd aankan.
De meeste auto's ondersteunen het juiste Bluetooth-protocol om een aparte verbinding voor mediastreaming mogelijk te maken, en toch een telefoon verbonden te hebben voor communicatie. Ik heb het niet geprobeerd op de Bolt, maar ik weet wel dat het werkt met mijn telefoon die is verbonden via draadloze CarPlay (dat BT en wifi gebruikt) en de telefoon van mijn vrouw die is verbonden via Bluetooth.

#27 ·
Ik vraag me af of iemand een USB CD-speler heeft toegevoegd aan een 2022 Bolt EUV. Ik ben op zoek naar de externe schijven die een enkele USB-aansluiting hebben en door het Infotainment-systeem worden herkend als een audioapparaat. Ik heb er twee geprobeerd (links hieronder). Beide zouden met veel moderne auto's werken, waaronder Chevys, maar ze werkten niet voor mij. Ze kregen prima stroom via de USB, maar het systeem wist niet dat ze aanwezig waren en ik kreeg geen geluid via de luidsprekers. In een ouder draadje werd een Gueray-speler genoemd, maar die lijken een aparte aansluiting op een Aux-poort nodig te hebben.

(En reageer alsjeblieft niet om me te vertellen dat ik gewoon een flashdrive kan gebruiken, of dat cd's verouderd zijn, of dat streaming bestaat. Dat kan allemaal waar zijn, maar ik wil nog steeds mijn cd's in mijn auto afspelen.)

Mijn twee mislukkingen:
Als je bereid bent om een draad (USB-kabel) te hebben, waarom dan niet gewoon de AUX-connector gebruiken? Geen zorgen over pairing, noch verlies van audiokwaliteit. Ja, je moet nog steeds ergens stroom vandaan halen.

Ik verwacht dat de Bolt een cd begrijpt die is gebrand voor het ISO 9660-bestandssysteemformaat (waardoor het eruitziet als een USB-stick), maar het is minder duidelijk dat het ondersteuning zou hebben voor het Redbook-formaat.

#30 ·
Ik kan me niet herinneren of het originele AM Stereo-systeem hetzelfde was als wat iBiquity nu aanbiedt als HD Radio, maar het staat buiten kijf dat het een betere audiokwaliteit biedt dan de standaard analoge uitzendingen, en zeker beter dan SiriusXM. Ik was enorm teleurgesteld dat de Bolt het niet aanbiedt. Ik heb al meer dan tien jaar HD Radio in mijn auto's en het is een waardevolle toevoeging.

De HD Radio-website vermeldt 47 muziekzenders, 9 praat/nieuwszenders en 5 sportzenders in de omgeving van Seattle. Vaak lijken hun subkanalen op wat je bij tv-uitzendingen vindt, waarbij sommige subkanalen een andere hoofdfeed herhalen. Hier zijn sommige subkanalen de hoofdfeed van een AM-zender, dus de omroep krijgt de voordelen van het signaal van hogere kwaliteit zonder dat hij zowel zijn AM- als FM-zenders hoeft te upgraden.

#33 ·
HĂ©, heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb een Bolt uit 2023 en ben weer cd's aan het luisteren. Ik heb een draagbare cd-speler met bluetooth geprobeerd, maar die lijkt gewoon niet compatibel te zijn met de auto... De auto verschijnt op de speler, maar niet andersom.

Dacht erover om een van die externe usb-zenders te kopen die je in een hoofdtelefoonaansluiting steekt, misschien zijn die beter? Waar ik me zorgen over maak, is dat ik geen problemen heb om de draagbare speler met een bluetooth-luidspreker te verbinden, dus ik weet niet zeker of bluetooth (anders dan een smartphone) zal werken.

Terzijde: het lijkt erop dat veel mensen de aantrekkingskracht van het luisteren naar cd's niet echt begrijpen. Ik persoonlijk hou van de beperking van een paar cd's in de auto en ze wekenlang te beluisteren. Ik probeer de verleiding weg te nemen om constant van album naar album, van artiest naar artiest te springen en me echt te concentreren. Ik werk als jazzpianist en kan uit eigen ervaring zeggen dat het hebben van de fysieke cd met de hoesnotities je een compleet andere manier geeft om met de muziek om te gaan. Sommige dingen in het leven hoeven niet gestroomlijnd te worden.

Dat gezegd hebbende, als ik hier geen geschikte oplossing voor vind, zal ik waarschijnlijk een thumbdrive proberen, er maar twee of drie cd's op zetten en de hoesnotities meenemen.

#34 ·
lijkt erop dat veel mensen de aantrekkingskracht van het luisteren naar cd's niet echt begrijpen.
Het grootste probleem met cd's in de auto is dat ze beschadigd kunnen raken als ze niet correct worden opgeborgen. En zelfs met de juiste opslag zal een cd nog steeds sneller verslechteren in de wisselende omgeving van een auto. In de zomer kan het te warm worden, in de winter te koud. De luchtvochtigheid kan ook enorm variëren in een geparkeerde auto. Ik heb veel cd's in auto's gezien die kromtrokken of begonnen te delamineren door de extreme omgevingsomstandigheden.

#36 ·
Een externe usb dvd-brander die in de datamodus kan worden geplaatst door 5 tot 10 seconden op de uitwerpknop te drukken, zou een muziek-cd als data moeten lezen. Mogelijk worden de nummers op die manier afgespeeld. Anders kunt u een audiokabel met dubbele mannelijke uiteinden in een draagbare cd-speler en de aux-ingang van de Bolt steken. Let op het volumeniveau, begin laag op de cd-speler. En onthoud dat de batterijen snel leeg raken in draagbare apparaten.

#41 ·
Ik ben technisch gecompromitteerd... (geboren VEEL aan de andere kant van de digitale kloof), dus veel van deze draad ging mijn pet te boven (ik vond de humor leuk) - maar ik ben ook een muzikant, net als een andere schrijver, en luister graag naar cd's van mijn keuze als ik bijvoorbeeld studeer voor een opera die ik moet uitvoeren. Ik heb ook een aantal lezingen op cd die ik wil beluisteren. Geen van die opties bestaat in de "normaal verkrijgbare" audio-dingen die er zijn, die zijn ontworpen voor alleen achtergrond, niet voor serieus luisteren. Daarom is het belangrijk voor mij. Tijd in de auto is anders echt verspild.
Wat betreft verslechterende cd's, ik kan ze gewoon niet in de auto laten liggen als ik niet rijd - bedankt voor die waarschuwing. En ik neem aan dat ik de upload-naar-een-stick (USB)-route zou kunnen volgen...

#43 ·
Ik ben technisch gecompromitteerd... (geboren VER aan de andere kant van de digitale kloof) dus veel van deze thread ging mijn pet te boven (genoten van de humor) - maar ik ben ook muzikant, net als een andere schrijver, en luister graag naar cd's van mijn keuze als ik bijvoorbeeld een opera studeer die ik moet uitvoeren. Ik heb ook een aantal lezingen op cd die ik wil beluisteren. Geen van die opties bestaat in de "normaal verkrijgbare" audio-dingen die er zijn, die alleen bedoeld zijn voor de achtergrond, niet voor serieus luisteren. Daarom is het belangrijk voor mij. Tijd in de auto is anders echt verspild.
Wat betreft de achteruitgaande cd's, ik kan ze gewoon niet in de auto laten als ik niet rijd - bedankt voor die waarschuwing. En ik veronderstel dat ik de upload-to-a-stick (USB) route zou kunnen volgen...
Het voelt alsof er momenteel geen cd-spelers zijn die compatibel zijn met de 2022/23 Bolt-modellen. Oudere modellen van de Bolt leken enige compatibiliteit te hebben met externe cd-drives, maar niet de nieuwere modellen. Ik weet niet zeker of Chevy deze functionaliteit gewoon heeft ingetrokken of wat. Ik weet niet zeker of ik in het jaar dat ik de mijne bezit, daadwerkelijke upgrades van de software heb gezien.

Er is ook geen Aux-poort op de 22/23-modellen, dus je kunt niet zomaar een aux-hoofdtelefoonkabel gebruiken om een cd-speler op de auto aan te sluiten.

Ja, je zou je cd in een computer kunnen stoppen en de tracks van de cd naar een USB-drive kunnen rippen en ze op die manier kunnen afspelen, want ik geloof dat dat een ondersteunde functie is. Of gebruik een SD-kaart. Er zijn opties, maar voor degenen onder ons die gewoon naar een album willen luisteren dat we al jaren hebben, is het niet echt zo handig als gewoon een cd in te stoppen.

Het zou geweldig zijn als Chevy met een extra speler zou komen die goed met de auto werkt.

#46 ·
Ik vraag me af of iemand een USB CD-speler heeft toegevoegd aan een 2022 Bolt EUV. Ik ben op zoek naar de externe schijven die een enkele USB-aansluiting hebben en door het Infotainment-systeem worden herkend als een audioapparaat. Ik heb er twee geprobeerd (links hieronder). Beide zouden met veel moderne auto's werken, waaronder Chevys, maar bij mij werkten ze niet. Ze werden prima via de USB van stroom voorzien, maar het systeem wist niet dat ze aanwezig waren en ik kreeg geen geluid via de luidsprekers. In een ouder draadje werd een Gueray-speler genoemd, maar die lijken een aparte aansluiting op een Aux-poort nodig te hebben.

(En reageer alsjeblieft niet om me te vertellen dat ik gewoon een flashdrive kan gebruiken, of dat cd's verouderd zijn, of dat streaming bestaat. Dat kan allemaal waar zijn, maar ik wil nog steeds mijn cd's in mijn auto afspelen.)

Mijn twee mislukkingen:
W O W !
Ik heb al jaren geen plaat meer gedraaid. . .

Of een doosje lucifers gebruikt om te voorkomen dat mijn 8-track twee nummers tegelijk afspeelde