Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
  • Battery replacement master thread - please do not create a new thread.

Mijn Bolt starten

14K views 9 replies 6 participants last post by  JerryP  
#1 ·
Ik ben altijd een achtertuinmonteur geweest en heb routinematig onderhoud aan mijn auto's gepleegd. Maar als ik onder de motorkap van mijn 2022 Bolt kijk, heb ik een probleem om uit te zoeken hoe ik hem moet starten als de 12V-accu leeg raakt. Mijn handleiding heeft 2 tekeningen van de positieve en negatieve polen die worden gebruikt om startkabels of een starthulp aan te sluiten, maar de tekeningen zijn niet erg duidelijk. Verwijzen die tekeningen naar de accupolen of een externe locatie? Op de accu lijkt er een metalen beugel over de positieve pool te zitten die eerst verwijderd zou moeten worden (13 mm moer?). De handleiding vermeldt niets over het verwijderen van een beugel. De negatieve pool is gemakkelijk te zien. Kan iemand helpen?

#4 ·
Als de klem op de startkabel (bij voorkeur een starthulp in plaats van alleen kabels) niet te groot is, zit er een tapeind in de linkerbenedenhoek van de zekeringkast onder de motorkap waar de 12V vandaan komt van de batterij. Het werkt ook om de Bolt te starten. Geen sleutels of demontage nodig. Dat is tenminste voor de '22 EUV. Ik weet niets over de anderen.

#5 ·
Maar als ik onder de motorkap van mijn Bolt uit 2022 kijk, heb ik een probleem om erachter te komen hoe ik hem moet starten als de 12V-accu leeg raakt.
De startpost zit in de zekeringkast onder het rode cirkel PLUS-teken in de linkerbenedenhoek van het zekeringblokdeksel. Drie plastic vergrendelingen om het deksel te verwijderen. Volg de pijlen op het deksel om ze los te maken. (2023 EUV)

#6 · (Edited)
De startpost zit in de zekeringkast onder het rode cirkel PLUS-teken in de linkerbenedenhoek van het zekeringkastdeksel. Drie plastic vergrendelingen om het deksel te verwijderen. Volg de pijlen op het deksel om ze los te maken. (2023 EUV)
Nou! Dompel me in schapendip. Heel erg bedankt. Ik zag de rode cirkel wel, maar had geen idee waar het voor was. Ik dacht dat het iets voor een Chey-technicus was. Wat me hier echt stoort, is dat hier in mijn handleiding GEEN melding van wordt gemaakt. Nogmaals bedankt.

@RQuickDraw Mijn excuses. Ik heb je verkeerd voorgelicht.

#10 ·
Het is al zo geweest voor bijna alle batterijen die moeilijk te bereiken zijn of zich ergens anders bevinden dan in het motorcompartiment.
Ja! Behalve de Prius c. Die stomme 12V-batterij zit onder de achterbank en er is GEEN startpunt onder de motorkap. En de clips die de stoel vasthouden, zijn ECHT ECHT moeilijk los te maken.

Maar voor zover ik weet, hebben alle andere wel een soort plek onder de motorkap om te starten.

• Like
Reactions: Solman636