Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
  • Battery replacement master thread - please do not create a new thread.
41 - 59 of 59 Posts
...Maar beweren dat de lawaaimakers in alle omstandigheden voor alle bestuurders geen nut hebben, is simpelweg projectie en drogreden.
Waar heb ik dat beweerd? Oh, ik zie het. Anderen leken dat te beweren.
We zouden hier eindeloos over kunnen doorgaan, maar het lijkt me niet nodig op basis van de beschikbare informatie.

Je maakt zeker een grapje! Zo niet, dan is het niet grappig.
Heeft u de eerste link gelezen die ik heb geplaatst?

"...de Safety Act bepaalt ook dat zodra een voertuig is verkocht en geleverd aan de eerste retailkoper, het voertuig niet langer verplicht is om te voldoen aan de veiligheidsnormen volgens de federale wetgeving."

Er is geen probleem als u de oorspronkelijke eigenaar bent.

"...de Safety Act bepaalt ook dat zodra een voertuig is verkocht en geleverd aan de eerste retailkoper, het voertuig niet langer verplicht is om te voldoen aan de veiligheidsnormen volgens de federale wetgeving. De staten hebben echter de bevoegdheid om te eisen dat gebruikte voertuigen over bepaalde apparatuur beschikken die is geĂŻnstalleerd en functioneert om de voertuigen te registreren of te verkopen."

De allereerste auto's ooit gebouwd hadden een waarschuwingssysteem voor voetgangers. Het was een man met een vlag die voor je auto in de stad moest lopen. Waarom heb je er nu geen? Heb je het uitgeschakeld door hem te ontslaan? Hij was waarschijnlijk 100% effectief in het waarschuwen van voetgangers. Wacht tot de aansprakelijkheidsadvocaten dit horen!

Een beetje OT.

Hier in Eureka hebben we bijna honderd junkies die door de straten zwerven. Zelfs TripAdvisor merkt dat op. Minstens twee of drie keer per maand loopt er een als een zombie de weg op op Hwy 101 en wordt aangereden. Sommigen worden gedood, de kans dat iemand daadwerkelijk voor de auto springt en dodelijk wordt geraakt, is groter dan op de meeste plaatsen. Meestal worden er geen boetes uitgeschreven, omdat het meestal de schuld van de verslaafde is, en ze zullen niet voor de rechtbank verschijnen nadat ze uit het ziekenhuis zijn ontslagen.

Ze merken het geluid dat de Bolt maakt niet op, ze merken in die hoge staat echt niets op. De dashcam registreert regelmatig hoe ze midden op straat waggelen, zich totaal niet bewust van hun omgeving, zelfs toeteren trekt hun aandacht niet.

Misschien heeft dat me verbitterd over de effectiviteit van de geluidsmaker. Zeker in het typische verkeer op 101 is het onhoorbaar, mensen die AirPods dragen kunnen het zeker niet horen. Ik kan de witte steeltjes in hun oren zien, het zijn nogal wat mensen, meer dan er een koptelefoon droegen. Welke verantwoordelijkheid hebben zulke mensen als ze door een auto worden aangereden, ervan uitgaande dat ze zich niet op een zebrapad bevinden en niet de nodige zorgvuldigheid betrachten?

De allereerste auto's ooit gebouwd hadden een waarschuwingssysteem voor voetgangers. Het was een man met een vlag die voor je auto in de stad moest lopen. Waarom heb je er nu geen? Heb je het uitgeschakeld door hem te ontslaan? Hij was waarschijnlijk 100% effectief in het waarschuwen van voetgangers. Wacht tot de advocaten van de aansprakelijkheid dit horen!
Ze organiseerden zich in een vakbond. Toen moest ik twee mannen met rode vlaggen hebben.

Heeft u de eerste link gelezen die ik heb gepost?

"...de Safety Act bepaalt ook dat zodra een voertuig is verkocht en afgeleverd aan de eerste detailhandelaar, het voertuig volgens de federale wet niet langer hoeft te voldoen aan de veiligheidsnormen."
Nee, ik heb het niet gelezen. Nu wel. Wat ik daar zie, is een antwoord op de vragen van Grant Products over airbags in stuurwielen. Het vertelt niet wat die vragen zijn of de context. Ik geloof niet dat het gedeelte dat u heeft geciteerd, kan worden toegepast op alle veiligheidsproducten. Ga uit van uw mening, we zouden alle lichten, veiligheidsgordels, claxons en alle andere vervelende veiligheidsvoorzieningen die we niet leuk vinden, kunnen verwijderen.

Ik verwijs u terug naar de link die u heeft geplaatst met de volgende quote:

Wij stellen voor dat u een particuliere advocaat raadpleegt die bekend is met de wet met betrekking tot potentiële aansprakelijkheid in onrechtmatige daad voor een antwoord op deze vraag. Hoewel dergelijke kwesties buiten het expertisegebied van dit agentschap vallen, merken we op dat elke staat een zekere mate van civiele aansprakelijkheid voorziet voor consumentenproducten en reparatiewerkzaamheden.

Het is niet mijn mening.

Het staat op de NHTSA-website. Omdat het "interpretaties" zijn, weet ik nu niet zeker of het als officieel citeerbaar is.

"De hoofdjurist van de NHTSA interpreteert de wetten die de instantie beheert en de normen en voorschriften die ze uitvaardigt. Het publiek kan verzoeken om interpretatie indienen en de hoofdjurist zal reageren met een interpretatiebrief. Deze interpretatiebrieven bekijken de specifieke feiten die in de vraag worden gepresenteerd en leggen de mening van de instantie uit over hoe de wet van toepassing is gezien die feiten. Deze interpretatiebrieven zijn leidraden. Ze hebben niet de kracht en werking van de wet en zijn niet bedoeld om het publiek op enigerlei wijze te binden. Ze zijn alleen bedoeld om het publiek informatie te verschaffen over bestaande vereisten op grond van de wet of het beleid van de instantie."

Je hebt me in verwarring gebracht. Toen je in grote, vette letters het fragment van je link plaatste, was dat dan niet om je mening te versterken? Dus, wat is je mening over de wettigheid van het loskoppelen van het voetgangersalarm?
Als ik de draad doorlees, zie ik geen grote vette letters, ik zie veel cursief van jou. Ik zit op een tablet en knip en plak van de site, dus de opmaak kan anders zijn.

Uit wat ik heb gelezen op de NHTSA-site en gepost van de NHTSA-site, kan de oorspronkelijke eigenaar veiligheidsvoorzieningen verwijderen onder federale mandaten. Staatsmandaten kunnen verschillen, zoals wat ik ook heb gepost aangeeft.

Ja, ik heb het nu aan... maar zou ik bang zijn om aangeklaagd te worden als ik het uit had en iemand had aangereden? Nee. Zo werken de dingen gewoon niet echt. Ik zou misschien aangeklaagd kunnen worden, maar niet omdat iemand zich realiseerde dat a) mijn auto een voetgangerswaarschuwingsgeluid zou moeten hebben en b) dat het niet werkte. Misschien als iedereen EV's rijdt en het grote publiek begrijpt wat dit allemaal betekent... dan zal iemand proberen het systeem te misbruiken. Maar echt, ik denk gewoon niet dat mensen genoeg bewustzijn hebben van deze technologieën om dit soort rechtszaak te kunnen aanspannen.

Ik heb net mijn achteruitrijlichten vervangen door led's en ontdekte tijdens het testen dat mijn voetgangersveiligheidssignaal alleen werkt als ik achteruit rijd. Ik dacht eerst dat het helemaal niet werkte toen ik het in Drive testte in mijn oprit en niets hoorde in Drive. Is dit normaal? Begint het pas in Drive te werken nadat je begint te rijden?

De draad doorlezen, ik zie geen grote vette letters, ik zie veel cursief van u. Ik zit op een tablet en knip en plak van de site, dus de opmaak kan anders zijn.

Van wat ik op de NHTSA-site heb gelezen en van de NHTSA-site heb gepost, kan de oorspronkelijke eigenaar veiligheidsvoorzieningen verwijderen onder federale mandaten. Staatsmandaten kunnen verschillen, zoals wat ik ook heb gepost aangeeft.
OK, vergeet de vette tekst. Heeft u de link geplaatst om te bewijzen dat het legaal was om het voetgangersalarm uit te schakelen? U verklaarde in een andere post op dit forum dat u niets hebt gezien dat zegt dat het niet legaal was. Ik heb links geplaatst naar verschillende sites die zeggen dat het illegaal is. U kunt het alarm zeker uitschakelen, samen met de remlichten, maar het is illegaal om dit te doen.

OK, vergeet de vetgedrukte tekst. Heeft u de link geplaatst om te bewijzen dat het legaal was om het voetgangersalarm uit te schakelen? U verklaarde in een andere post op dit forum dat u niets heeft gezien dat zegt dat het niet legaal was. Ik heb links geplaatst naar verschillende sites die zeggen dat het illegaal is. U kunt het alarm zeker uitschakelen samen met de remlichten, maar het is illegaal om dat te doen.
Veel plezier.

Ik heb net mijn achteruitrijlichten vervangen door led's en ontdekte tijdens het testen dat mijn voetgangersveiligheidssignaal alleen werkt als ik in de achteruit sta. Ik dacht eerst dat het helemaal niet werkte toen ik het in Drive testte in mijn oprit en niets hoorde in Drive. Is dit normaal? Begint het pas te werken in Drive nadat je begint te rijden?
Het zou moeten aangaan als je in iets anders dan Park staat... bij een stop of bij lage snelheden (de exacte snelheid veranderde afhankelijk van het modeljaar), maar tieners.

41 - 59 of 59 Posts