Chevy Bolt EV Forum banner
  • Hey Guest, welcome to ChevyBolt.org. We encourage you to register to engage in conversations about your Bolt.
  • Battery replacement master thread - please do not create a new thread.
41 - 51 of 51 Posts
Ik ben technisch gecompromitteerd... (geboren VEEL aan de andere kant van de digitale kloof), dus veel van deze draad ging mijn pet te boven (ik vond de humor leuk) - maar ik ben ook een muzikant, net als een andere schrijver, en luister graag naar cd's van mijn keuze als ik bijvoorbeeld studeer voor een opera die ik moet uitvoeren. Ik heb ook een aantal lezingen op cd die ik wil beluisteren. Geen van die opties bestaat in de "normaal verkrijgbare" audio-dingen die er zijn, die zijn ontworpen voor alleen achtergrond, niet voor serieus luisteren. Daarom is het belangrijk voor mij. Tijd in de auto is anders echt verspild.
Wat betreft verslechterende cd's, ik kan ze gewoon niet in de auto laten liggen als ik niet rijd - bedankt voor die waarschuwing. En ik neem aan dat ik de upload-naar-een-stick (USB)-route zou kunnen volgen...

Sorry, maar elke keer als ik iemand een cd-speler in een moderne auto wil zien toevoegen, moet ik hieraan denken… View attachment 45641
Voordat USB beschikbaar kwam in auto's, luisterde ik naar audioboeken op cd. Nou, dat deed ik totdat ik een multi-cd-pakket op een zonnige zomermiddag in Texas op de passagiersstoel liet liggen. Twee van de cd's krompen genoeg om onspeelbaar te zijn. Nadat ik de openbare bibliotheek had terugbetaald, bleef ik ongeveer een jaar bij de radio totdat het tijd was om de oude truck met pensioen te laten gaan en een vervanging te kopen met USB.

Ik ben technisch gecompromitteerd... (geboren VER aan de andere kant van de digitale kloof) dus veel van deze thread ging mijn pet te boven (genoten van de humor) - maar ik ben ook muzikant, net als een andere schrijver, en luister graag naar cd's van mijn keuze als ik bijvoorbeeld een opera studeer die ik moet uitvoeren. Ik heb ook een aantal lezingen op cd die ik wil beluisteren. Geen van die opties bestaat in de "normaal verkrijgbare" audio-dingen die er zijn, die alleen bedoeld zijn voor de achtergrond, niet voor serieus luisteren. Daarom is het belangrijk voor mij. Tijd in de auto is anders echt verspild.
Wat betreft de achteruitgaande cd's, ik kan ze gewoon niet in de auto laten als ik niet rijd - bedankt voor die waarschuwing. En ik veronderstel dat ik de upload-to-a-stick (USB) route zou kunnen volgen...
Het voelt alsof er momenteel geen cd-spelers zijn die compatibel zijn met de 2022/23 Bolt-modellen. Oudere modellen van de Bolt leken enige compatibiliteit te hebben met externe cd-drives, maar niet de nieuwere modellen. Ik weet niet zeker of Chevy deze functionaliteit gewoon heeft ingetrokken of wat. Ik weet niet zeker of ik in het jaar dat ik de mijne bezit, daadwerkelijke upgrades van de software heb gezien.

Er is ook geen Aux-poort op de 22/23-modellen, dus je kunt niet zomaar een aux-hoofdtelefoonkabel gebruiken om een cd-speler op de auto aan te sluiten.

Ja, je zou je cd in een computer kunnen stoppen en de tracks van de cd naar een USB-drive kunnen rippen en ze op die manier kunnen afspelen, want ik geloof dat dat een ondersteunde functie is. Of gebruik een SD-kaart. Er zijn opties, maar voor degenen onder ons die gewoon naar een album willen luisteren dat we al jaren hebben, is het niet echt zo handig als gewoon een cd in te stoppen.

Het zou geweldig zijn als Chevy met een extra speler zou komen die goed met de auto werkt.

Het voelt alsof er momenteel geen cd-spelers zijn die compatibel zijn met de 2022/23 Bolt-modellen. Oudere modellen van de Bolt leken enige compatibiliteit te hebben met externe cd-drives, maar niet de nieuwere modellen. Ik weet niet zeker of Chevy gewoon besloten heeft om deze functionaliteit te verwijderen of wat. Ik weet niet zeker of ik in het jaar dat ik de mijne bezit, daadwerkelijke upgrades voor de software heb gezien...
Er was een grote verandering in de software van het infotainmentsysteem met de nieuwere modellen. De originele modellen (2017-21) hadden een infotainmentsysteem van LG, terwijl nieuwere modellen (2022+) een GM-infotainmentsysteem gebruikten.

Er was een grote verandering in de software van het infotainmentsysteem bij de nieuwere modellen. De originele modellen (2017-21) hadden een infotainmentsysteem van LG, terwijl nieuwere modellen (2022+) een GM-infotainmentsysteem gebruikten.
Bedankt voor deze gedetailleerde informatie. Het lijkt er niet op te veranderen dat dit een keuze was van Chevy/GM om de compatibiliteit voor een eenvoudige cd-speler niet op te nemen, die misschien niet door velen wordt gebruikt, maar heel goed kan worden bereikt via een firmware-update (misschien) en hen de kans te geven om een oogje in het zeil te houden voor hun klantenbestand. Niet het einde van de wereld, want er zijn opties, maar het zou fijn geweest zijn om die functionaliteit te hebben.

Een beetje zoals de temperatuur en ventilatorsnelheid van de auto kunnen instellen via de app wanneer ik de auto op afstand start.

Het enige waar ik me echt zorgen over maak, is hoe ze dingen zullen aanpakken wanneer ze Android Auto en Car Play laten vallen ten gunste van intern ontwikkelde systemen. Dit laat al veel te wensen over, dus ik houd mijn adem niet in als ze leveren wanneer het allemaal intern gaat. Ik kom in ieder geval onder de zoemer met mijn Bolt, waar ik ondanks mijn paar kleine klachten echt van geniet. Meestal ben ik er gewoon enthousiast over.

Ik vraag me af of iemand een USB CD-speler heeft toegevoegd aan een 2022 Bolt EUV. Ik ben op zoek naar de externe schijven die een enkele USB-aansluiting hebben en door het Infotainment-systeem worden herkend als een audioapparaat. Ik heb er twee geprobeerd (links hieronder). Beide zouden met veel moderne auto's werken, waaronder Chevys, maar bij mij werkten ze niet. Ze werden prima via de USB van stroom voorzien, maar het systeem wist niet dat ze aanwezig waren en ik kreeg geen geluid via de luidsprekers. In een ouder draadje werd een Gueray-speler genoemd, maar die lijken een aparte aansluiting op een Aux-poort nodig te hebben.

Als iemand van jullie succes heeft gehad, laat het me dan weten. Bedankt!

(En reageer alsjeblieft niet om me te vertellen dat ik gewoon een flashdrive kan gebruiken, of dat cd's verouderd zijn, of dat streaming bestaat. Dat kan allemaal waar zijn, maar ik wil nog steeds mijn cd's in mijn auto afspelen.)

Mijn twee mislukkingen:
W O W !
Ik heb al jaren geen plaat meer gedraaid. . .

Of een doosje lucifers gebruikt om te voorkomen dat mijn 8-track twee nummers tegelijk afspeelde

Wat dacht je van een cd-speler met bluetooth?

Ik ga hier geen vragen stellen bij je levenskeuzes, want wie ben ik om te oordelen? Ik gebruik nog steeds een mp3-speler voor mijn audioboeken. De batterij gaat veel langer mee dan die van mijn telefoon en hij is oud genoeg om bij het synchroniseren van audioboeken uit de bibliotheek de DRM te negeren, zodat ze nooit verlopen.

Ik gebruikte mijn speler altijd op de audio-aansluiting in mijn Bolt uit 2020. Die is verwijderd in de Bolts uit 2022. Gelukkig heeft mijn speler ook bluetooth, wat werkt met slechts een beetje extra geklooi om hem met mijn EUV te verbinden.
Nee! Nee!
We gaan hier een interventie houden, want we houden van hem

Is er niet een twaalfstappenprogramma voor het gebruik van verouderde technologie? We willen niet dat hij een overdosis krijgt (overdoen - verouderde apparaten)

.... Ik oordeel nooit........ luisterend naar overlevende cassettes...... en ik haat snelle geplande veroudering......
Oude draad voor oude nostalgie: Ik gebruikte mijn goedkope cassetterecorder om mijn...."Timex-computerprogramma's" op te nemen en af te spelen. Ooit kreeg ik een compliment dat mijn informatieve hand-outs zo ouderwets waren, net als oude computer-ticker tape-uitdraaien.....wat ze ook waren, vers van de rudimentaire EN KLEINE elektrische dotmatrixprinter!

En waar deelde ik deze oude informatieve papieren uit? Bij een kiesvergadering!

41 - 51 of 51 Posts